Da bismo na društvenim mrežama dosegli do novih korisnika i učvrstili odnos sa postojećim korisnicima vrlo važno je oglašavanje. Prije nego što se odlučite za svoju prvu društvenu oglasnu kampanju, jako je važno da izbjegnete najveće greške pri oglašavanju na društvenim mrežama koje vas sprječavaju da ostvarite svoj puni potencijal.

1. Izostavljanje marketing strategije prouzrokuje greške pri oglašavanju na društvenim mrežama

Da bi vaša poslovna odluka bila uspješna, učinkovita marketing strategija je eliminatorni faktor koji vodi ka uspjehu. Ukoliko se na vrijeme ne prepozna značaj marketing strategije, to može prouzrokovati problem u dobivanju i zadržavanju kupaca. Također, možete propustiti priliku za bolje ciljanje i optimizaciju. Zapravo, nedostatak strategije daje veliku prednost konkurentima. Pri nedostatku plana često dolazi do loše realizacije, a konkurenti to mogu iskoristiti. Na isti način trebate pristupiti i marketing strategiji društvenih medija. Bez strategije oglasi su potpuno beskorisni. Potrebno je imati detaljan i dokumentiran plan sa pravim ciljevima, taktikama i akcijama. Pri tome, određivanje ciljne publike predstavlja prvi korak, dakle, morate shvatiti čiju pozornost trebate privući.

Da bi bili sigurni u ispravnost rada preporučljivo je da se koristi SMART metoda. Oznaka SMART ima sljedeće ciljeve:

S (specific) – specifično

M (measurable) – mjerljivo

A (achiaveble) – dostižni

R (relevant) – relevantni

T (time bound) – vremenski ograničeni

2. Pogrešan odabir publike na društvenim mrežama

Učinkovitost oglašavanja na društvenim mrežama će se smanjiti, ukoliko je vaša ciljna skupina preširoka. Naime, prilikom realizacije marketinških aktivnosti na društvenim mrežama, neophodno je da definirate i analizirate svoju publiku i izvučete zaključke iz podataka. Obzirom da su korisnici društvenim mreža gotovo sve društvene skupine, vrlo često se dešava da se direktan akcenat izgubi sa ciljne skupine. Samim poznavanjem ciljne skupine i razumjevanjem njihovih potreba, olakšava se odabir platformi na koje se treba fokusirati, a utjecat će i na oblikovanje izgleda brenda. Nakon određenog vremena, potrebno je provjeriti da li ste dobro targetirali publiku. Na primjer, ukoliko se odlučite da oglašavate neki proizvod koji uglavnom koriste muškarci, a nakon nekog vremena primjetite, da isti više kupuju žene, to znači da ste sve vrijeme vaš proizvod oglašavali pogrešnoj publici i da trebate obavezno promijeniti ciljnu skupinu.

3. Nedostatak CTA (Call to action-a) na društvenim mrežama

Učinkovitost oglašavanja na društvenim mrežama će se smanjiti, ukoliko je vaša ciljna skupina preširoka. Naime, prilikom realizacije marketinških aktivnosti na društvenim mrežama, neophodno je da definirate i analizirate svoju publiku i izvučete zaključke iz podataka. Obzirom da su korisnici društvenim mreža gotovo sve društvene skupine, vrlo često se dešava da se direktan akcenat izgubi sa ciljne skupine. Samim poznavanjem ciljne skupine i razumjevanjem njihovih potreba, olakšava se odabir platformi na koje se treba fokusirati, a utjecat će i na oblikovanje izgleda brenda. Nakon određenog vremena, potrebno je provjeriti da li ste dobro targetirali publiku. Na primjer, ukoliko se odlučite da oglašavate neki proizvod koji uglavnom koriste muškarci, a nakon nekog vremena primjetite, da isti više kupuju žene, to znači da ste sve vrijeme vaš proizvod oglašavali pogrešnoj publici i da trebate obavezno promijeniti ciljnu skupinu.

4.  Zanemarivanje  A/B testiranja spada u greške pri oglašavanju na društvenim mrežama

Ako vam je cilj da svoj posao proširite i razvijete na strano tržište, onda nema boljeg načina za to od društvenih mreža! S obzirom da društvene mreže nisu nužno vezane za jednu lokaciju, idealno su sredstvo da putem njih najbrže dođete do publike iz bilo koje zemlje širom svijeta i na taj ih način upoznate sa svojim biznisom.

5. Optimizirajte i pratite prave konverzije

Mogućnost praćenja rezultata predstavlja jednu od najljepših strana stope konverzija. Najbitnije konverzije za svaku kampanju su one koje donose novac i napredak u biznisu kao što su leads, kupovine i upiti.  Kroz rezultate moguće je uočiti putanju kojom je klijent došao do vaše stranice. Za taj dio, kao poveznicu sa stranicom možete koristiti Facebook pixel, uz pomoć kojeg dolazite do rezultata svoje kampanje na društvenim mrežama.

Prilikom kreiranja svoje sljedeće kampanje, navedene greške pokušajte izbjeći kako biste bili uspješniji. Pri oglašavanju na društvenim mrežama, uvijek se vodite činjenicom da vaša ciljna skupina ima potpunu kontrolu da odluči hoće li uživati u vašim uslugama ili ‘pak ne. Dakle, kupac traži da mu se pruži vrijednost kako bi ostao lojalan, a vama istovremeno potaknuo veću prodaju. Zapamtite da oglašavanje na društvenim mrežama iziskuje dvosmjernu komunikaciju, odnosno interakciju. To u suštini znači da pored oglašavanja na društvenim mrežama, trebate znati koji su stvarni interesi vaše publike.