Na koje načine umjetna inteligencija utječe na digitalni marketing? | Paradox

KONTAKT

Zakažite besplatnu konsultaciju sa jednim od naših najboljih stručnjaka u marketingu i otkrijte načine za pridobijanje novih kupaca koristeći digitalni marketing.

Kontaktirajte Nas



Preferiram kontakt putem:
TelefonaEmail-a



Iako još uvijek možda nismo svjesni, umjetna inteligencija je postala dio naših života. Analitičari, novinari i veliki umovi već duže vremena raspravljaju o umjetnoj inteligenciji, zabrinuti da će nas na radnim mjestima zamijeniti roboti. Po mišljenju CBInsights, zabrinutost je opravdana jer postoji mogućnost da bi u narednih 5-10 godina umjetna inteligencija mogla preuzeti oko 10 miliona radnih mjesta. A šta bi to značilo za digitalni marketing?

 

Šta je umjetna inteligencija?

    Prvo da vidimo šta zapravo predstavlja umjetna inteligencija. Umjetna inteligencija predstavlja računarske sisteme, odnosno proces u kojem su mašine u mogućnosti odmah riješiti određeni problem. Za rješavanje trenutnog problema koriste prethodne skupove podataka sakupljene od pretraživanja drugih korisnika na temelju kojih samostalno uče iz prijašnjih situacija.

U marketinškom kontekstu umjetna inteligencija (engl. Artificial Intelligence, AI) može se primijeniti na različita područja, npr. na marketing targetiranje, na generisanje potencijalnih klijenata ili na optimizaciju pretraživanja. Umjetna inteligencija izrazito pozitivno utječe na svijet digitalnog marketinga. Na koje načine?

Navodimo 3 razloga zašto umjetna inteligencija koristi digitalnom marketingu:

1. Preciznije targetiranje ciljne skupine putem online reklama

    Za donošenje pametnih odluka, digitalnim marketarima su potrebne precizne informacije, odnosno precizni podaci. Na društvenoj platformi Facebook ti podaci se grupišu u Insights, te na taj način možemo vidjeti ko nas je lajkao, kojeg je spola dotična osoba,  kojoj dobnoj skupini pripada, gdje živi, koji su joj interesi i dr.

Umjesto da tražimo i analiziramo skupine kojima se naše reklame dopadaju ili otkrivamo potencijalnu skupinu, pametne mašine i umjetna inteligencija to rade umjesto nas. Google AdWords to radi još od 2008. Npr. u Dynamic Search oglasima ne moramo uopće ni definisati ključne riječi jer ih Google sam definiše na osnovu online sadržaja s naše web stranice. Ako je upit korisnika relevantan sa sadržajem na našoj web stranici, Google će dinamično generirati reklamu s glavnim naslovom, baziranim na upitu korisnika i tekstom baziranim prema najrelevantnijoj landing stranici naše domene. To znači da s Dynamic Search reklamama možemo bez imalo muke dobiti više klikova i konverzija.

U budućnosti nećemo morati trošiti vrijeme na nagađanja, stalna testiranja i eksperimentisanja – umjetna inteligencija će teže odluke donositi umjesto nas, dok ćemo mi biti u mogućnosti baviti se zabavnijim stvarima, poput stvaranja jedinstvenog i kreativnog marketinškog, sadržaja koji će privući  što više online publike.

 

  1.  Predviđanje ponašanja target skupine i savjetovanje o sličnim proizvodima

   Korisnici softverskih aplikacija poput Spotify, Amazon ili Netflix već su upoznati s prijedlozima povezanih, odnosno sličnih proizvoda. Mnoge kompanije koriste umjetnu inteligenciju u svrhu praćenja želja i navika svojih korisnika, kako bi poboljšale korisničko iskustvo.


Softver prati i analizira navike i potrošnju svakog potrošača i pomoću sakupljenih podataka, predlaže proizvode koji bi nas mogli zanimati, što u konačnici dovodi i do povećanje prodaje. Tako da i kada sami u određenom trenutku ne znamo šta želimo, napredni softveri poput Spotify nam predlože nova muzička izdanja, bazirana na playlistama koje smo prethodno sami kreirali ili ako smo pratili seriju Stranger Things, Netflix nam predloži seriju The 100 s vjerovatnoćom od 98% da će nam se svidjeti.

 

  1. Poboljšanje korisničkog iskustva putem pomoćnih alata

    Umjetna inteligencija ima veliki utjecaj na korisničko iskustvo pomoću alata poput Facebook Chatbot-a, Google Assistant, Apple Siri i Amazon Alexa. Ovi digitalni asistenti su već postali dio našeg života, a njihova uloga će sve više rasti. Kada se pojavi mogućnost za predviđanje potreba potrošača, od pomoći pri izboru obližnjeg restorana do pomoći oko čestim pitanjima vezanim za proizvode i usluge, umjetna inteligencija može biti od velike pomoći.

Marketari imaju mogućnost da umjetnu inteligenciju iskoriste u svrhu poboljšanja obrade podataka, mapiranja potrošačevog puta, optimizaciju ponude i poboljšanje općeg korisničkog iskustva.

Npr. Chatbotovi su kreirani za oponašanje ljudskog razgovora, a za Facebook Messenger aplikaciju razvijeno ih je najmanje 100.000. Baš poput Siri i Alexa-e, chatbotovi reaguju na popis zahtjeva od strane korisnika i na temelju tih zahtjeva u mogućnosti su naučiti kako se “ponašati” u situacijama koje se često ponavljaju. 

To podrazumijeva da chatbotovi odgovaraju na poruku korisnika i vode razgovor baš poput čovjeka. U stanju su u trenu riješiti postojeći problem, pa čak i obavljati niz zadataka. Prilikom online kupovine, chatbotovi čak mogu i predložiti proizvode koji se često kupuju zajedno ili mogu informisati korisnike o aktuelnoj akciji u obližnjoj trgovini.

 

Za kraj – ne plašite se umjetne inteligencije!

Umjetna inteligencija je tu da nam olakša naše svakodnevne marketing aktivnosti. Kompanijama će pomoći u poboljšanju produktivnosti i učinkovitosti, te će im omogućiti provođenje složenijih istraživanja tržišta nego ikada prije. Umjetna inteligencija je tu da nam uštedi i vrijeme i novac. Zadatke i radnje koje se ponavljaju,  prebacit ćemo na robote, dok ćemo se mi za to vrijeme moći usredočiti na kreiranje kampanja i kvalitetnog online sadržaja.

Kao vlasnik određenog biznisa, vrijeme je da prepoznate problematiku s kojima se Vaša kompanija svakodnevno suočava i načine na koje je moguće riješiti te probleme. Bez obzira na to da li je riječ o optimizaciji cijena ili automatskom odabiru kopiranja reklama na temelju demografskih podataka korisnika, umjetna inteligencija može učiniti sve. Vaše je samo da se zapitate koje su Vam potrebe prioritetne i prigrlite moć umjetne inteligencije.